Korzyści posiadania terminali w firmie

 

Współcześnie coraz więcej klientów posiada konto w banku i korzysta z kart płatniczych zamiast nosić przy sobie dużą ilość gotówki. Obecność terminali sprawia, że można sobie pozwolić niemal na wszystko, posługując się plastikową kartą. Na rynku pojawiają się coraz nowocześniejsze terminale umożliwiające wypłatę gotówki, a nawet doładowanie telefonu.

Jakie są powody, aby zainwestować w terminal płatniczy w swojej firmie?

Wiele współczesnych przedsiębiorstw chcąc ułatwić zakupy swoim klientom decyduje się terminal w firmie, który reguluje płatności prosto z konta bankowego. W dobie powszechnej komputeryzacji pieniądze zamiast wędrować nawet kilka tygodni, znajdą się w miejscu docelowym jeśli nie natychmiast to w przeciągu kilkunastu kolejnych godzin. Podobnie sprawa wygląda, jeśli chodzi o transakcje przeprowadzane w sklepach. Obecnie nie każdy ma ochotę nosić przy sobie niezbędną ilość gotówki do opłacenia zakupów, zamiast tego jego miejsce w portfelu zajmuje tylko jedna plastikowa karta, którą może zapłacić za dowolną ilość produktów. Zwiększa to też wygodę i bezpieczeństwo klienta. Posiadają terminal obsługujący karty płatnicze i kredytowe zyskuje się dostęp do nowych możliwości, a firma staje się bardziej profesjonalna dla odbiorców. W obecnych czasach, gdzie tempo życia wzrasta niemal każdy z nas ceni sobie wygodne i szybkie metody płatności. Dlatego też, chcąc ułatwić klientom dokonywania zakupów warto zdecydować się na posiadanie terminalu.

Do grona głównych korzyści, które sprawiają, że warto zainwestować w terminal płatniczy można zaliczyć możliwości zwiększenia liczby klientów firmy, wzrost sprzedaży, wygoda, popularność, bezpieczeństwo klientów, błyskawiczne rozliczenie transakcji oraz zwiększenie obrotów firmy.

Jak ocenić koszt zainwestowania w terminal?

Przede wszystkim zanim zdecydujemy się na zakup terminalu płatniczego warto oszacować opłacalność takiej inwestycji. Ważne jest dokonanie oceny, czy przy znanym średnim obrocie w danej placówce, ustawienie terminala umożliwiającego dokonywanie zakupów kartami płatniczymi nie będzie jedynie dodatkowym kosztem. Oceny takiej należy dokonywać w dłuższej perspektywie. Należy przeanalizować zachowanie klientów podczas zakupów. Jeśli większość z nich pyta o możliwość płacenia kartą wówczas warto zainwestować w terminal. Dobrym rozwiązaniem jest zasięgnięcie opinii przedstawicieli agentów rozliczeniowych, którzy prowadzą rozmowy dotyczące podpisania umowy o akceptację kart płatniczych. Osoby te posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dzięki którym są w stanie ocenić sytuację oraz udzielić porady.

Jak długo trwa nauka obsługi terminalu?

Obsługa kart płatniczych jest bardzo prosta, więc z pewnością nauka obsługi terminalu przez pracowników przebiegnie w sposób szybki i sprawny. Wystarczy włożyć kartę klienta do terminala, wpisać żądaną kwotę, a następnie poprosić o wpisanie PIN-u. Następnie zostanie wydrukowane potwierdzenie płatności oraz paragon lub sam wydruk, który świadczy o tym, że transakcja została niezrealizowana. Przyczyną może być nieprawidłowy PIN lub brak środków na koncie klient,a lecz na ogół takie sytuacje zdarzają się nadzwyczaj rzadko.