TOP 5 niezbędnych artykułów do pracy przy biurku

Posted on 20 maja, 2016 by in Biznes

Praca biurowa wiąże się często z wielogodzinnym siedzeniem przed monitorem. Nie jest to jednak absolutna reguła: bywa, że spędzamy sporo czasu, przeglądając dokumenty, albo robiąc niezbędne w danym momencie notatki. Jakie materiały warto sobie wcześniej przygotować, aby nasza aktywność okazała się owocna?

Jaki papier wybrać?

Trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek pracę bez możliwości robienia notatek. Jeżeli owe notatki mają charakter nieformalny, tylko od nas zależy, gdzie będziemy je gromadzić. Takie artykuły szkolne jak zwykłe zeszyty posiadają tę podstawową zaletę, że są tanie, ale wyglądają niezbyt profesjonalnie i nie każdemu przypadną do gustu. Sklepy papiernicze oferują zeszyty lepszej jakości, solidniejsze, w skórzanych oprawach. Inną opcję stanowią luźne arkusze papieru – np. kancelaryjnego – choć tu z kolei istnieje niebezpieczeństwo ich gubienia. Decydując się na taki wariant, warto jednocześnie mieć zawsze pod ręką segregator magazynujący nasze przemyślenia.

Kalendarz

Praca biurowa wiąże się z nieustannym planowaniem: bliższej i dalszej aktywności firmy, służbowych spotkań i wyjazdów, niezbędnych wydatków itp. Na dłuższą metę, brak odpowiedniej organizacji grozi chaosem. Aby go uniknąć, warto się zaopatrzyć w kalendarz, który następnie stawiamy na naszym biurku i systematycznie uzupełniamy nowymi danymi. W przypadku większej liczby pracowników biura, można rozważyć zakup kalendarza dla każdego z nich: da nam to pewność, że działania poszczególnych działów przedsiębiorstwa są skoordynowane, a każda zatrudniona osoba wie, co powinna w danym momencie robić.

Czytaj również  W jaki sposób dbać o silnik auta, żeby służył jak najdłużej?

Jakie pomoce naukowe?

Problem błędów (rzeczowych, językowych, ortograficznych) popełnianych we wszelkiego rodzaju oficjalnych pismach bywa od czasu do czasu podnoszony w telewizji czy prasie. Można oczywiście powiedzieć, że owe wpadki nie przekładają się bezpośrednio na prosperowanie przedsiębiorstwa, ale takie myślenie jest złudne: trudno do końca poważnie traktować kontrahenta, który nie potrafi zredagować bezbłędnej notatki. Aby uniknąć problemów, warto zainwestować w słowniki, które byłyby ogólnodostępne w biurze. Ostatecznie, nie każdy pracownik musi być specjalistą od ortografii – natomiast każdy powinien umieć rozwiać wątpliwości dzięki słownikowi.

Zapasowe długopisy

Materiały do pisania lubią odmawiać posłuszeństwa w najmniej odpowiednich momentach – dlatego dobrze się zaopatrzyć w zapasowe długopisy i ołówki, po które będziemy mogli sięgać w miarę potrzeb. Sensownym rozwiązaniem wydaje się dokonywanie tego rodzaju zakupów w hurtowniach: zrobimy spore zapasy w atrakcyjnej cenie, a problem braku „czegoś do pisania” zostanie rozwiązany na długi czas.

Ekspres do kawy

Praca bywa przyjemna, głównie jednak kojarzy się dużym wysiłkiem intelektualnym i fizycznym. Nic zatem dziwnego, że większość przedsiębiorstw decyduje się ułatwić swoim pracownikom dostęp do gorących napojów, przede wszystkim kawy. Takie posunięcie posiada zarówno aspekt praktyczny (organizm pobudzony kofeiną pracuje nieco wydajniej), jak i prewencyjny (zapobiega „uciekaniu” z biura w celu wypicia kawy w najbliższej kawiarni).

Czytaj również  Jakie są koszty założenia działalności gospodarczej?