Co zawiera się w usługach wartości dodanej?

Obecnie aby być firmą konkurencyjną na rynku nie wystarczy jedynie zaspokajanie podstawowych potrzeb oraz wymagań klienta. Może okazać się, że świadczenie solidnych usług w ramach prowadzonej działalności to za mało. W przypadku branży logistycznej szczególnie ważne są usługi wartości dodanej, które mogą zaważyć o przewadze na rynku i – co za tym idzie – „być albo nie być” firmy.

VAS, czyli usługi wartości dodanej

Value added services (w skrócie VAS) to nic innego jak usługi wartości dodanej, które można zdefiniować jako usługi, dzięki którym dana firma wyjdzie naprzeciw nie tylko podstawowym wymaganiom klienta, ale ponadto jeszcze poza nie wykroczy. Obecnie na rynku usługi wartości dodanej (VAS) dobierane są w pakiety, które dedykuje się i dobiera do spersonalizowanych potrzeb klienta. VAS ma na celu przede wszystkim wzbudzenie pozytywnego zaskoczenia w kliencie, które sprawi, że firma zostanie dobrze i pozytywnie zapamiętana. Celem jest tutaj także dostarczenie rozwiązania, które stanowczo wykracza ponad typowy standard, jaki oferuje konkurencja danej firmy.

Usługi wartości dodanej – konkretne przykłady

Pakiety usług wartości dodanej stale się rozwijają, ale na chwilę obecną do tej kategorii można zaliczyć przede wszystkim:
• Copacking – czyli praktykę polegającą na projektowaniu opakowań, obejmującą cały ich proces produkcyjny aż do zapakowania gotowych produktów;
• Labeling – etykietowanie w celu dostarczenia informacji o produkcie;
• Repacking – czyli wymiana opakowań, przepakowania produktów;
• Tworzenie zestawów produktowych na potrzeby powiększenia sprzedaży;
• Dołączanie do produktów i opakowań ulotek, katalogów i innych elementów prasy marketingowej

Czytaj również  Sklep internetowy? Jaką rolę w nim odgrywa logistyka?

VAS – wiele zależy od branży

Usługi wartości dodanej są dedykowane dla konkretnych branż, więc w zależności od niej pakiety VAS mogą różnić się pomiędzy sobą. Wynika to z tego, że klienci z różnorodnych branż mają często odmienne potrzeby i oczekiwania. W przypadku przykładowo branży fashion sprawdzi się dodatkowe etykietowanie odzieży, foliowanie oraz zabezpieczanie towaru, ale również takie usługi jak prasowanie czy odświeżanie ubrań przed wystawieniem z magazynu do sklepu czy przed wysyłką do klienta. W przypadku szeroko pojmowanej branży e-handlu ważnym elementem usług wartości dodanej będzie również próbkowanie oraz wszelkie czynności związane z pakowaniem oraz pakowaniem premium, choć pomocne będzie również dołączanie do przesyłek materiałów marketingowych budujących sprzedaż jak np. ulotki, aktualna oferta promocyjna czy gazetki z nowymi ofertami sprzedażowymi. Dla branży e-commerce szczególnie w zakresie mody, kosmetyków i produktów ekskluzywnych ważne może być również pakowanie premium oraz odpowiednia ekspozycja towaru w opakowaniu, jakie otrzyma docelowo klient, który zakupił daną rzecz. Zupełnie inne potrzeby ma branża przemysłowa: tutaj w ramach usług dodanych korzystne będzie zaoferowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych podczas składowania towaru na magazynie czy próbkowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *