Czym zajmuje się Performance Marketing?

Obecnie bardzo dużo działań promocyjnych prowadzi się w internecie, gdyż właśnie to medium jest najczęściej odwiedzane przez odbiorców reklam, czyli przyszłych/możliwych klientów. Właśnie do niech kierowane są działania Performance Marketing – ich celem jest nakłonienie klienta do tego, by podjął pewne działania.

performance marketing, Digital Hill

Czym jest Performance Marketing (marketing efektywnościowy)?

Performance Marketing to wszystkie działania, które mają nakłonić klienta do tego, by wykonał oczekiwane przez reklamodawcę czynności, np. kliknął w banner, wypełnił formularz lub po prostu złożył zamówienie. Zazwyczaj działania marketingowe podejmowane są po to, by budować pozytywny wizerunek marki, a w tym przypadku znaczenie ma to, że klient podjął pewną aktywność.

Czy takie działanie są mierzalne? Jak najbardziej, gdyż dokładnie można zmierzyć, ile razy klienci coś zrobili, gdy zobaczyli daną reklamę – dzięki temu wiemy, czy reklama działa, czy może trzeba szykować inną. Ten sposób mierzenia efektywności ma także wpływ na rozliczenie, gdyż płaci się nie za ilość odsłon, lecz za te dane, pożądane czynności.

Sposoby obliczania płatności w Performance Marketing

W przypadku tego marketingu jest kilka sposobów naliczania płatności, np. za kliknięcie w banner czy reklamowy link, opłata tylko wtedy, gdy klient wypełni ankietę lub za określoną akcję oraz prowizja od sprzedaży. Taki sposób rozliczenia jest prosty, czytelny i wyklucza wszelkie niejasności. Ponadto można lepiej zaplanować wydatki na kolejną kampanię przyjmując, że będzie się stosowało ten sam rodzaj działań.

Czytaj również  Rodzaje klejów przemysłowych

Ocena efektywności Performance Marketing

Performance marketing prowadzi się różnymi narzędziami – może to być mobile lub social media marketing, programy lojalnościowe, reklama typu display oraz e-mail marketing. Absolutnie nie ma ograniczeń co do formy reklamy, a dobra jest każda, która pozwala osiągnąć efekty. W tym przypadku stosuje się następujące formy reklamy: wpisy na blogach i linki afiliacyjne, kampanie w social media (Facebook, Instagram, YouTube), kampanie bannerowe, oferty zintegrowane z wyszukiwarkami (przekierowanie na daną ofertę) lub na serwisach rabatowych lub e-mailing. Nie ma ograniczeń do form reklamowych w rozliczeniach za skuteczność. Każda akcja promocyjna, niezależnie od sposobu reklamowania, może być bowiem rozliczana za efekty. Miarą sukcesu kampanii w modelach efektywnościowych jest stosunek wykonanych akcji do ilości kliknięć w nośnik reklamowy – ocenia się tylko i wyłącznie te pożądane aktywności. Mierzy się to podpinając pod akcję system śledzący ruch i generując akcje z tego ruchu.

Zaletą Performance Marketingu jest mierzalność jego wyników – dzięki temu wszystkie wydane na reklamę pieniądze przynoszą skutek, gdyż płacimy tylko za efektywne działania klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *