Niezbędne druki do biura

Nawet w dzisiejszych skomputeryzowanych czasach druki urzędowe bywają bardzo często koniecznością: tylko za ich pomocą okazuje się możliwe sfinalizowanie relacji z klientem albo uregulowanie zobowiązań względem fiskusa. Każdy przedsiębiorca życzyłby sobie, by korzystanie z nich mogło się stać szybkie i pozbawione komplikacji.

Jak zaplanować zakup druków do biura?

Niektórych aspektów prowadzenia własnej firmy po prostu nie można przewidzieć; na szczęście, wobec druków biurowych nie jesteśmy bezradni. Jeżeli potrafimy dokładnie określić, jaki profil posiada nasze przedsiębiorstwo, poradzimy sobie również z wyborem odpowiednich wzorów dokumentacji. Nieco gorzej może się przedstawiać sprawa z ich zakupem: niedoświadczony właściciel startującej dopiero firmy nie zawsze ma wyobrażenie o tym, ile druków danego rodzaju przyda mu się w danym roku. Generalna zasada jest taka, że lepiej kupić za dużo niż za mało: większość tych materiałów nie ulega przedawnieniu częściej niż raz na kilka lat, więc jeśli nie zużyjemy całej partii w ciągu jednego roku, będziemy mogli swobodnie przerzucić pozostałą jej część do następnego. W odwrotnym wypadku – jeżeli zakupiony przez nas asortyment okaże się niewystarczający – grożą nam nadprogramowe koszty (np. za kolejną przesyłkę z hurtowni) oraz niepotrzebne zaburzenie płynności pracy. Dodatkowo, dzięki nabyciu większej ilości towaru niemal na pewno zagwarantujemy sobie zniżkę – a w dzisiejszych czasach żadna taka oszczędność nie pozostaje bez wpływu na nasze portfele.

Czytaj również  Jak prawidłowo wypełnić fakturę?

Potrzebne druki do biura,  czyli jakie?

Jak zostało powiedziane wyżej, rodzaj niezbędnych druków będzie w największej mierze uzależniony od charakteru prowadzonej przez nas działalności. Przy czym warto zauważyć, iż pewnych papierów da się stosunkowo niewielkim kosztem uniknąć. Za przykład niech posłużą nam druki do faktur – okażą się one niezbędne, jeżeli nie korzystamy ze specjalnych programów do wystawiania owych dokumentów. Zdecydowanie warto się jednak nad takim programem zastanowić; na dłuższą metę stanowi on ogromne ułatwienie, pomaga bowiem utrzymać porządek w firmie i uniknąć znanego wszystkim przedsiębiorcom problemu zawieruszania się dokumentów.

Inne popularne w polskich przedsiębiorstwach druki to KP i KW, czyli papierowe potwierdzenia wpłaty i wypłaty. Zarówno ich niewielki format, jak i sposób sprzedaży (dostępne są w bloczkach po kilkadziesiąt sztuk) sprawia, że nie powinny nam przysporzyć żadnych większych kłopotów.

Dość szczególnym okresem w prosperowaniu firmy jest czas inwentaryzacji, czyli wymóg okresowego spisu aktywów i pasywów. Proces ten posiada charakter kilkuetapowy i czasochłonny, wymaga także zgromadzenia odpowiedniej ilości dokumentacji: najpierw tej dotyczącej planów inwentaryzacyjnych, następnie opisującej przebieg poszczególnych czynności, a w końcu podsumowującej cały proces i zamykającej go. Do inwentaryzacji warto się naprawdę solidnie przygotować, bo w gąszczu papierów, jakie będziemy zmuszeni wypełnić, łatwo się zwyczajnie zagubić.

Czytaj również  Czy warto skorzystać z faktoringu?