Wiele decyzji zakupowych bardzo często podejmowanych jest w sposób spontaniczny. Konsumenci bardzo często nie planują wielu swoich zakupów – dlatego im łatwiej mogą zapłacić za dany towar, tym lepiej. Zasada ta sprawdza się również w przypadku branży gastronomicznej. Jak ułatwić klientowi podjęcie decyzji? Użyć terminalu płatniczego z systemem POS!
Dlaczego zakupy z użyciem karty są takie proste?
Powszechne wykorzystanie terminali płatniczych sprawia, że konsumenci dużo łatwiej i chętniej wydają pieniądze. Brak obiegu gotówkowego sprawia, że nie analizują każdego zakupu. Płatność kartą pozwala im korzystać nie tylko ze środków własnych, ale też z dodatkowych funduszy w postaci limitu odnawialnego lub kredytowego.
Transakcje z użyciem karty są proste i bezpieczne – znika problem „odliczenia” gotówki. Z reguły wystarczy zbliżyć kartę do bramki płatniczej, odczekać kilka sekund i zakup dokonywany jest automatycznie. W najgorszym przypadku, konieczne jest podanie numeru PIN. Pieniądze z takiej transakcji są następnie księgowane na koncie sprzedawcy. Nie ma potrzeby wydawania reszty czy przechowywania gotówki w kasie. Cała operacja rozliczana jest niemal natychmiastowo.
Specjalne oprogramowanie POS pozwala na łatwą integrację z wszystkimi dostępnymi rozwiązaniami płatniczymi oferowanymi przez banki. Ale nie tylko, sprzedawcy mogą też za jego pomocą wprowadzić systemy rabatowe i programy lojalnościowe zwracając punkty PAYBACK przyznawane od każdego zakupu dokonanego w wybranym punkcie. Dzięki temu, przedsiębiorcy mogą planować przemyślane akcje marketingowe, które jeszcze bardziej zachęcają klientów do zakupu. W branży restauracyjnej jest to o tyle ważne, ponieważ dla przedsiębiorcy najważniejsi są klienci „powracający”. Stąd też, przedsiębiorcy starają się ich stale zachęcać do powtórnego przyjścia, na przykład oferując ciekawą promocję, możliwość zamówienia przez internet czy udział w programie rabatowym.
Czy oprogramowanie POS pozwala na dodatkowy zarobek?
Systemy POS to przede wszystkim znaczna oszczędność czasu oraz logistyki potrzebnej na obsługę transakcji gotówkowych. Płatności tego typu pozwalają uniknąć czasochłonnych kwestii związanych z przechowywanie, transportem i wpłatami pieniędzy do banku. Wszystkie rozliczenia od razu pojawiają się na koncie przedsiębiorcy. Dodatkowo, istnieje możliwość wdrożenia płatności za doładowania do telefonów na karty „prepaid”. To ostatnie nie tylko rozszerza ofertę restauracji, ale pozwala na zarobek pochodzący z prowizji od sprzedanych doładowań.
Najważniejszym argumentem przeważającym za wdrożeniem płatności z użyciem terminalu POS jest jednak przyśpieszenie obsługi. Szczególnie odczują to restauracje, w których przewija się bardzo wielu klientów. W takim przypadku, nie zawsze jest czas na dokładne sprawdzenie gotówki – bardzo łatwo o pomyłki. Płatności zbliżeniowe rozwiązują ten problem natychmiastowo i minimalizują ryzyko niewłaściwego naliczenia pieniędzy. Cały utarg trafia bowiem bezpośrednio na rachunek bankowy. W tym przypadku, zadowoleni będą zarówno sprzedawcy, jak i klienci. Same plusy!