Prowadzisz sklep online – sprawdź co musisz wiedzieć

Posted on 13 maja, 2017 by in Biznes

Prowadzenie sklepu internetowego to coraz chętniej wybierany sposób na prowadzenie biznesu. Jest to dobre rozwiązanie dla osób chcących spróbować swoich sił w prowadzeniu działalności gospodarczej. Daje duże możliwości rozwoju i dotarcia do szerokiego grona klientów. Jednak trzeba pamiętać, że w sieci praktycznie każdego dnia otwierają się sklepy internetowe działające w tej samej branży co nasza. Co wtedy można zrobić? Ważny jest przede wszystkim pomysł na to, jak się wyróżnić na tle konkurencji. Jednak najwięcej można zyskać inwestując w pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce.

Jak pozycjonuje się sklep internetowy?

Optymalizacja strony pod Google oznacza przede wszystkim działanie mające na celu ulepszenie treści umieszczanych na stronie, co ma pomóc zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce. W przypadku sklepu internetowego jednym z najczęściej popełnianych błędów jest wykorzystywanie opisów produktów i zdjęć produktowych ze strony producenta, czy co gorsze ze stron konkurencyjnych sklepów.

O wiele lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w unikalne opisy przygotowane specjalnie dla danego sklepu internetowego, które będą oddawały charakter całej filozofii kampanii marketingowej i wizerunkowej przygotowanej dla sklepu. Kolejnym krokiem jest przygotowanie unikalnych fotografii produktowych. Takie działanie zostanie zauważone przez boty Google, ale przede wszystkim przez klientów, którzy chętniej będą zaglądali na stronę, w przekonaniu, że właścicielowi sklepu internetowego zależy na nich.

Czytaj również  Faktoring pełny i niepełny? Czym się różnią?

O czym jeszcze warto pamiętać przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?

Sklep internetowy to bardziej rozbudowany serwis, dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych wygląda bardzo podobnie do tego, w jaki sposób pozycjonuje się zwykłe strony internetowe – blogi, strony-wizytówki czy serwisy informacyjne. Trzeba jednak pamiętać o tym, że sklep internetowy będzie miał o wiele więcej podstron (kart produktu) i to właśnie ich optymalizacja jest bardzo ważna dla wybicia się wśród konkurencji.

Jak to zostało wyżej wspomniane, bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie karty produktu. Jednak przygotowanie opisu i zdjęć, to dopiero część sukcesu. Istotne są też typowe działania SEO. Dla każdego produktu należy przygotować tytuł strony, meta opis i meta tagi. Są to znaczniki, w których powinny znajdować się słowa kluczowe. Jednak nie mogą one wyglądać sztucznie i nie mogą być przepełnione wyłącznie słowami kluczowymi. Tytuł powinien zawierać najistotniejsze wyróżniki produktu, po których klienci mogą wyszukać produkt w wyszukiwarce sklepu, ale i w Google. Wyróżniki te powinny pojawić się również w tagach. Do takich wyróżników zalicza się przede wszystkim markę, model oraz np. kolor czy rozmiar produktu. Meta opis strony to krótka notka, która pokazuje się pod linkiem do strony w wyszukiwarce. Powinna być krótka i zwięzła, przedstawiać produkt i jednocześnie zachęcać do kliknięcia akurat w odnośnik do naszego sklepu. Opis powinien zawierać nie więcej niż 160 znaków, by ukazywał się odbiorcy w całości.

Czytaj również  Jaki wąż grzewczy wybrać? Sprawdź!