Prowadzenie sklepu internetowego to coraz chętniej wybierany sposób na prowadzenie biznesu. Jest to dobre rozwiązanie dla osób chcących spróbować swoich sił w prowadzeniu działalności gospodarczej. Daje duże możliwości rozwoju i dotarcia do szerokiego grona klientów. Jednak trzeba pamiętać, że w sieci praktycznie każdego dnia otwierają się sklepy internetowe działające w tej samej branży co nasza. Co wtedy można zrobić? Ważny jest przede wszystkim pomysł na to, jak się wyróżnić na tle konkurencji. Jednak najwięcej można zyskać inwestując w pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarce.
Jak pozycjonuje się sklep internetowy?
Optymalizacja strony pod Google oznacza przede wszystkim działanie mające na celu ulepszenie treści umieszczanych na stronie, co ma pomóc zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce. W przypadku sklepu internetowego jednym z najczęściej popełnianych błędów jest wykorzystywanie opisów produktów i zdjęć produktowych ze strony producenta, czy co gorsze ze stron konkurencyjnych sklepów.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie w unikalne opisy przygotowane specjalnie dla danego sklepu internetowego, które będą oddawały charakter całej filozofii kampanii marketingowej i wizerunkowej przygotowanej dla sklepu. Kolejnym krokiem jest przygotowanie unikalnych fotografii produktowych. Takie działanie zostanie zauważone przez boty Google, ale przede wszystkim przez klientów, którzy chętniej będą zaglądali na stronę, w przekonaniu, że właścicielowi sklepu internetowego zależy na nich.
O czym jeszcze warto pamiętać przy pozycjonowaniu sklepu internetowego?
Sklep internetowy to bardziej rozbudowany serwis, dlatego pozycjonowanie sklepów internetowych wygląda bardzo podobnie do tego, w jaki sposób pozycjonuje się zwykłe strony internetowe – blogi, strony-wizytówki czy serwisy informacyjne. Trzeba jednak pamiętać o tym, że sklep internetowy będzie miał o wiele więcej podstron (kart produktu) i to właśnie ich optymalizacja jest bardzo ważna dla wybicia się wśród konkurencji.
Jak to zostało wyżej wspomniane, bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie karty produktu. Jednak przygotowanie opisu i zdjęć, to dopiero część sukcesu. Istotne są też typowe działania SEO. Dla każdego produktu należy przygotować tytuł strony, meta opis i meta tagi. Są to znaczniki, w których powinny znajdować się słowa kluczowe. Jednak nie mogą one wyglądać sztucznie i nie mogą być przepełnione wyłącznie słowami kluczowymi. Tytuł powinien zawierać najistotniejsze wyróżniki produktu, po których klienci mogą wyszukać produkt w wyszukiwarce sklepu, ale i w Google. Wyróżniki te powinny pojawić się również w tagach. Do takich wyróżników zalicza się przede wszystkim markę, model oraz np. kolor czy rozmiar produktu. Meta opis strony to krótka notka, która pokazuje się pod linkiem do strony w wyszukiwarce. Powinna być krótka i zwięzła, przedstawiać produkt i jednocześnie zachęcać do kliknięcia akurat w odnośnik do naszego sklepu. Opis powinien zawierać nie więcej niż 160 znaków, by ukazywał się odbiorcy w całości.