Jak zwiększyć atrakcyjność swojej firmy

Każda firma aktywnie działająca na rynku potrzebuje impulsu w postaci stałej liczby nowych klientów. Ich pojawienie się determinowane jest wieloma czynnikami związanymi z atrakcyjnością firmy. Wśród tych determinantów wyróżnić można np. kwestie marketingowe, politykę cenową czy chwilową modę. Ale to nie wszystko! Wśród mniej docenianych kwestii pojawia się jeszcze… wygoda transakcji!

Jakie płatności są najwygodniejsze?

Rozliczenie zakupu może być dokonywane na wiele sposobów. W zależności od charakteru przedsiębiorstwa konsumenci mogą płacić gotówką lub dokonywać przelewu na wskazane przed sprzedającego konto bankowe. Pierwsza forma znakomicie sprawdza się w sprzedaży bezpośredniej. Z kolei druga, znajduje swoje zastosowanie przy okazji zakupów zdalnych. Każda z nich ma swoje wady i zalety. Czy można je ze sobą połączyć? Oczywiście!

Doskonałym rozwiązaniem w takiej sytuacji mogą być terminale płatnicze wyposażone w system POS. Co oznacza ta nazwa? Pochodzi ona od angielskiego „Point of Sale”, oznaczającego punkt sprzedaży. Inaczej mówiąc, określa ono połączenie odpowiedniego zestawu dedykowanych urządzeń, które tworzą stanowisko obsługowe. System taki może rejestrować m.in. takie dane jak lokalizację transakcji, nazwę klienta, nazwę produktu wraz z ceną i podatkiem czy sposób płatności.

Najistotniejszą kwestią w tym przypadku jest możliwość ograniczenia obiegu gotówkowego. Czytniki kart z systemami POS pozwalają na szybką, bezpieczną i bezproblemową wpłatę z użyciem karty płatniczej lub kredytowej. Klienci nie muszą mieć gotówki przy sobie – wystarczy odpowiednia ilość środków na rachunku bankowym. Nie tylko zwiększa to wygodę całej transakcji, ale także znacznie przyśpiesza potencjalne rozliczenie. Pieniądze trafiają tutaj bezpośrednio na konto sprzedawcy – nie pojawiają się żadni dodatkowi pośrednicy. Odpada konieczność przechowywania gotówki i jej późniejsze wpłaty do banku.

Jak zdobyć uznanie w oczach klientów?

Shopkeeper in bakery hand bag of bread to customer

Instalacja terminalu POS wiąże się nie tylko z możliwością optymalizacji transakcji pomiędzy klientem, a sprzedającym. Oprócz tego, systemy te oferują także szereg opcji dodatkowych, które rozszerzają i uatrakcyjniają ofertę przedsiębiorstwa.

Jednym z ciekawszych zastosowań jest np. możliwość integracji terminalu z systemami rabatowymi i lojalnościowymi. Klient po dokonanym zakupie może otrzymać od sprzedawcy określony rabat, wynikający np. z kwoty zakupy czy regularnego odwiedzania sklepu. Innym pomysłem jest opcja rozliczenia rachunków. Dzięki czytnikom kart klienci mogą przekazać pieniądze na konto wystawcy rachunku – nie muszą w tym celu wykonywać przelewu samodzielnie lub odwiedzać placówki bankowej. Ułatwienie to jest szczególnie istotne dla osób starszych, które otrzymują możliwość opłacenia wszystkich zobowiązań z jednego miejsca, np. lokalnego sklepu.

Warto jeszcze wspomnieć, że terminale POS pozwalają również na doładowywanie kart „prepaid”. Czytniki kart z reguły mają zainstalowany bezpośredni dostęp do oferty wszystkich operatorów. Klienci nie muszą kupować specjalnej „karty-zdrapki” – wystarczy tylko kilka kliknięć ze strony osoby obsługujące stoisko.